بوئنوس آیرس، بدل پاریس در آمریکای جنوبی

به گزارش دنیار، شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین یک شهر مدرن و فوق العاده زیبا در آمریکای جنوبی است. البته بازدیدنمایندگان از مرکز جهانی آرژانتین ممکن است فکر نمایند که به جای امریکای لاتین به اروپا سفر نموده اند. شهر بندری بوئنوس آیرس از لحاظ قومیتی متنوع است، در امتداد ساحل جنوبی ریودولا پلاتا (رود نقره) امتداد دارد، دارای نفوذ قوی اروپایی است و اکثریت جمعیت آن ایتالیایی، آلمانی یا اسپانیایی هستند. در نتیجه، سبک معماری شهر به شدت منعکس نماینده مدل های باروک و نئوکلاسیک فرانسوی است و به علت به این شهر زیبا در آرژانتین، لقب پاریس آمریکای جنوبی داده شده است.

بوئنوس آیرس، بدل پاریس در آمریکای جنوبی

Porteños (مردم بندر) زیبای بوئنوس آیرس به این موضوع افتخار می نمایند که شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین مرکز فرهنگی کل این کشور است. اینجا، مسافران می توانند برترین برش های گوشت در جهان را امتحان نمایند؛ به لطف زندگی شبانه پر رونق که با مرکز های اروپایی رقابت می نماید، شب را به خوشی بگذرانند؛ از بعضی از برترین موزه های هنری در تمام آمریکای لاتین تماشا نمایند و استادانی را ببینید که مجذوب کننده ترین پایکوبی جهان، یعنی تانگو را اجرا می نمایند.

هواداران فوتبال، شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین را به عنوان خانه باشگاه فوتبال مشهور جهانی بوکا جونیورز، باشگاهی که دیگو مارادونا، بازیکن افسانه ای فوتبال را به جهان معرفی کرد، می شناسند. بعلاوه گردشگرانی که مایل به پیاده روی در پاتاگونیا و اسکی در باریلوچه هستند، معمولاً از این کلان شهر به عنوان نقطه آغاز ماجراجویی سفر خود در آرژانتین استفاده می نمایند. البته با وجود این همه جاذبه برای تماشا و انجام دادن در بوئنوس آیرس، شاید آغاز کردن از هر جای دیگری اشتباه باشد.

جغرافیا و اقلیم شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین

ناحیه فدرال بوئنوس آیرس در 202 کیلومتر مربع از دشت های حاصلخیز پامپا واقع شده است که این منطقه از کشور را تشکیل می دهند که از غرب با ساحل اقیانوس اطلس هم مرز است. شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین محل سکونت حدود سه میلیون نفر است که در 48 ناحیه (یا باریو) این شهر بندری زندگی می نمایند، 11 میلیون نفر دیگر هم در 24 ناحیه اطراف زندگی می نمایند که کلان شهر بوینس آیرس بزرگ را تشکیل می دهند و آن را به یکی از ده شهر پرجمعیت جهان تبدیل می نماید.

با توجه به اینکه از هر سه آرژانتینی یک نفر در بوینس آیرس زندگی می نماید، این منطقه که به سرعت در حال مدرن شدن است، همواره مکان مطلوبی برای زندگی و بازدید بومیان بوده است. از آنجایی که جاذبه های اصلی، رویدادهای فرهنگی، تفریحات شبانه و غیره در منطقه فدرال واقع شده اند، بیشتر گردشگری در این منطقه متمرکز شده است که تنها 19 کیلومتر از شمال به جنوب و 17 کیلومتر از شرق به غرب امتداد دارد.

با داشتن آب و هوای معتدل در تمام طول سال، مسافران می توانند تقریباً در هر زمانی از سال از شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین تماشا نمایند و از آب و هوای نیمه گرمسیری دلپذیری که برای تماشا منظره ها فوق العاده این شهر زیبا عالی است لذت ببرند.

فصل زمستان، ممکن است سرد شود، اما در نهایت به وسیله اقیانوس اطلس جنوبی تنظیم می شود، و سه فصل به جای مانده بهار، تابستان و پاییز ملایم و دلپذیر با روزهای مرطوب در طول تابستان هستند. در روزهای گرم تابستان، پورتنوها از مرکز شهر به سمت منطقه ها خنک تر استان بوئنوس آیرس فرار می نمایند، اما گردشگران می توانند از کم شدن ازدحام و جمعیت در این روزها استفاده نمایند.

زمستان بوئنوس آیرس

برترین زمان برای استفاده از فرهنگ کافه های شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین؛ میانگین دما در ماه های زمستان (ژوئن تا آگوست) از 7 درجه سانتی گراد تا 17 درجه سانتی گراد است.

تابستان بوینوس آیرس

میانگین دمای تابستان (دسامبر-فوریه) در این کلانشهر از 17 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است.

بوئنوس آیرس در بهار و پاییز

مسلما برترین زمان برای بازدید از شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین، ماه های بهار (سپتامبر-نوامبر) و پاییز (مارس-مه) است. در این ایام شهر دارای آب و هوای عالی با حدبیشتر 26 درجه سانتی گراد و کمینه 10 درجه سانتی گراد هستند.

جغرافیای شهر

شهر بوئنوس آیرس در لبه شمال شرقی دشت مسطح معروف به پامپاس واقع شده است که مرکز کشاورزی آرژانتین است.

حمل و نقل شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین

فرودگاه بوئنوس آیرس

در حومه منطقه بزرگ بوئنوس آیرس، فرودگاه بین المللی Ezeiza (بعلاوه به عنوان Aeropuerto Internacional Ministro Pistarini نیز شناخته می شود)، 30-45 دقیقه با ماشین از مرکز شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین فاصله دارد. برای پروازهای بین المللی، توصیه می شود مسافران سه ساعت زودتر و برای خروج از کشور دو ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشند، بنابراین توصیه می شود ساعات اوج ترافیک را هم در نظر داشته باشید.

مالیات خروج فرودگاه بوئنوس آیرس

مانند بسیاری از شهرهای آمریکای لاتین، مالیات خروج وجود دارد که باید هنگام خروج از کشور پرداخت شود. در حال حاضر این نرخ برای پروازهای بین المللی 18 دلار آمریکا و برای پروازهای منطقه ای 8 دلار آمریکا است.

فروشگاه ها و خدمات فرودگاه بوئنوس آیرس

همانطور که از هر فرودگاه بین المللی انتظار می رود، بازتماشامایندگان از ترمینال شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین، مجموعه ای از رستوران ها، کافه ها و بارها و بعلاوه فروشگاه های معاف از مالیات، داروخانه ها، صرافی ها، دستگاه های خودپرداز و یک بانک 24 ساعته را خواهند دید. برای راحت تر کردن ورود یا خروج شما، فرودگاه بوئنوس آیرس بعلاوه دارای یک میز اطلاعات توریستی (ترمینال A)، یک مرکز حمل چمدان، خدمات پزشکی و یک سالن VIP با دسترسی به اینترنت است.

اتوبوس ها در بوئنوس آیرس

مرکز اصلی حمل و نقل اتوبوس ها در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین، ایستگاه اتوبوس Retiro است که در آن اتوبوس ها به شهرهای بزرگ و کوچک در سراسر آرژانتین و سایر کشورها سفر می نمایند. این مرکز اتوبوس سازمان یافته و بسیار بزرگ در ضلع شمالی مرکز شهر واقع شده است و با خدمات اتوبوس ملی و بین المللی مکرر به این کلان شهر خدمات رسانی می نماید که بر اساس کیفیت صندلی و امکانات رفاهی بسته به قیمت فرق دارد. مسافت های طولانی را می توان با شرکت های اتوبوس مقرون به صرفه تر در ترمینال اتوبوس کوچک تر واقع در محله Liniers طی کرد.

بسیاری از تاکسی ها در ایستگاه اتوبوس Retiro توقف می نمایند، بنابراین گرفتن تاکسی نباید سخت باشد. Subte (مترو) نیز به راحتی به این ایستگاه شلوغ متصل است و بسیاری از اتوبوس های محلی نیز در بیرون توقف دارند. در داخل ترمینال مسافران منطقه ها انتظار، مغازه ها، کافه ها و امکانات رفاهی بیشتری پیدا خواهند کرد.

گشت و گذار در بوئنوس آیرس

شعر بوینس آیرس در آرژانتین شهری است که برای پیاده روی ساخته شده است. بخش اعظم شبکه شهر به مربع های مساوی تقسیم شده است. زمین شهر بسیار مسطح است و مسافران را ترغیب می نماید تا در اطراف این مرکز زیبا قدم بزنند و آن را در سطحی صمیمی تر بشناسند. نقشه های شهر شامل تمام مسیرهای اتوبوس، در محله های توریستی یا فرودگاه Ezeiza در دسترس هستند.

اگر اهل پیاده روی نیستید، قطعا شادمان خواهید شد که بدانید سیستم متروی شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین بسیار کارآمد است و شما را به بیشتر جاذبه های گردشگری شهر می برد. یکی دیگر از روش های مالی حمل و نقل اتوبوس های شهری (colectivos) است که در داخل و خارج از مرزهای شهر حرکت می نمایند. تاکسی ها نیز در مقایسه با سایر مرکز های جهان بسیار مقرون به صرفه هستند، اما اگر در ساعات شلوغی سوار شوید، سفر سریع را برای شما تضمین نمی نمایند.

گرفتن تاکسی هم در بوئنوس آیرس بسیار آسان است، به خصوص در اطراف جاذبه های گردشگری مهم. نرخ ها معقول است و اگر تاکسی تاکسی متر ندارد یا راننده ادعا می نماید که خراب است، یک علامت هشدار برای کلاهبرداری است.

جاذبه های شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین

این شهر بندری در آمریکای لاتین که به شدت تحت تأثیر سبک معماری و غذاهای اروپایی قرار گرفته است، تجربه ای فرهنگی را به بازتماشامایندگان ارائه می دهد که منعکس نماینده پیشینه غنی آن است. در حالی که بناهای تاریخی مهمی وجود دارد که باید دید، مسافران شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین بدون تماشای یک نمایش تانگو یا صرف استیک های خوشمزه از یک مزرعه گاچو واقعی در منطقه بزرگ بوئنوس آیرس، تجربه تعطیلات بوئنوس آیرس اصیل را نخواهند داشت.

پاریس قاره آمریکا - همانطور که به علت معماری اش شناخته شده است - چیزهای زیاد دیگری هم برای ارائه دارد، بنابراین توصیه می کنیم برای تماشا این کلان شهر یک بازدید طولانی را برنامه ریزی کنید.

Obelisco، بنای بزرگ در شهر بوئنوس آیرس

بنای بزرگ Obelisco در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین در سال 1936 برای بزرگداشت 400 امین سالگرد تاسیس شهر ساخته شد. این بنا که در پلازا د لا ریپابلیکا واقع شده است، 267 متر ارتفاع دارد، با مساحت پایه 161 متر مربع و به عنوان نماد نه تنها شهر، بلکه نماد کشور آرژانتین نیز شناخته شده است. زمانی که تیم ملی فوتبال آرژانتین به خوبی عمل می نماید، اینجا محل دیدار و جشن هواداران است و بعلاوه به عنوان محلی برای رویدادهای فرهنگی تحت حمایت دولت عمل می نماید.

گورستان Cementerio de la Recolet

یکی دیگر از جاذبه های فریبنده در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین، Cementerio de la Recoleta است. این گورستان که در یک محله ثروتمند به همین نام واقع شده است، برای نخبگان بوئنوس آیرس ساخته شده است و جسد مشهورترین چهره آن، اوا پرون، را در خود جای داده است.

ستون های یونانی بزرگ از بازتماشامایندگان استقبال می نمایند، در حالی که داخل آن مقبره های مرمری که هر کدام منحصر به فرد و بعضی با مجسمه های زیبا تزئین شده اند دیده می شوند. درختان سرسبز در ردیف های این قبرستان قرار گرفته اند و مکانی زیبا برای استراحت چهره هایی را فراهم می نمایند که زمانی شناخته شده ترین اشخاص جامعه بوئنوس آیرس بودند.

منطقه اسکله پورتو

برای بازدید نمایندگانی که در پی دور شدن از شلوغی، سر و صدای شدید و ترافیک شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین هستند، یک جایگزین عالی و آرامش بخش، بازدید از Reserva Ecológica Costanera Sur است که در منطقه اسکله پورتو مادرو واقع شده است. اینجا، تنها منطقه حفاظت شده زیست محیطی در شهر، منشأ جالبی دارد زیرا پیش تر اینجا مواد زائد ساختمان های تخریب شده به داخل رودخانه پرتاب می شدند. با گذشت زمان و رسوبات مخلوط با ماسه و زمین باتلاقی توسعه یافت که به عنوان پایه ای برای این منطقه عمل می کرد و در نهایت به خانه درختان بید، فلامینگوهای وحشی، طوطی ها و گیاهان و حیات وحش تبدیل شد. این منطقه با مسیرهای متعددی که برای قدم زدن، تماشای پرندگان و دوچرخه سواری دارد، برترین راه فرار از شلوغی و ترافیک است.

منطقه لابوکا

یکی از رنگارنگ ترین محله ها در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین، منطقه لابوکا است. اینجا گردشگران می توانند در امتداد خیابان معروف کامینیتو قدم بزنند، یک پایکوبی تانگو مشاهده نمایند (و حتی با پایکوبیندگان عکس بگیرند!) و یادگاری های مرتبط با تانگو، همراه با آثار هنری شگفت انگیز بنیتو کوینکولا مارتین را بخرند، که سال ها زمان صرف آماده سازی و رنگ آمیزی دیوارهای رو به روی کامینیتو با رنگ های زنده ای که اکنون خیابان به آن معروف است کرد.

بعلاوه به هواداران فوتبال توصیه می شود از ورزشگاه La Bombonera در این منطقه، محل استقرار باشگاه فوتبال مشهور جهان بوکا جونیورز تماشا نمایند.

پلازا د مایو

مرکز شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین محل قرار گیری بعضی از معروف ترین جاذبه های تاریخی شهر است، مانند پلازا د مایو که ریشه آن به ابتدای تاسیس شهر بازمی شود و از آن دوران به عنوان نقطه دیدار رویدادهای سیاسی یا فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است.

لا کاسا روزادا، کاخ ریاست جمهوری

کاخ ریاست جمهوری که بیشتر با نام لا کاسا روزادا (به علت رنگ صورتی نمای بیرونی آن به نام خانه صورتی شناخته می شود) در انتهای شرقی میدان مایو واقع شده است و بالکن آن که رو به این سمت است به عنوان یک سکوی سخنرانی برای روسای جمهور و شخصیت های تاریخی آرژانتین مورد استفاده قرار گرفته است.

بعلاوه مشرف به میدان، کلیسای متروپولیتن، کلیسای اصلی کاتولیک شهر، که در قرن شانزدهم در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین ساخته شد وجود دارد. البته این بنا اما چند بار پس از آن به علت استفاده از مواد بی کیفیت، بازسازی شد. این کلیسای جامع بقایای ژنرال خوزه د سان مارتین، آزاد نماینده آرژانتین را در یک مقبره مرمری زیبا نگهداری می نماید.

تئاتر کولون

هواداران اپرا شادمان خواهند شد بدانند که یکی از برترین خانه های اپرا در سراسر جهان در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین واقع شده است. تئاتر کولون که در سال 1908 افتتاح شد، می تواند 2487 نفر را در خود جای دهد و در بین پنج خانه اپرا با برترین آکوستیک در سراسر جهان واقع شده است. این اپرا، میزبان ستارگان ملی و بین المللی اپرا و بعلاوه اجراهای باله و ارکستر بسیاری بوده است.

مزرعه گائوچو

کسانی که در پی دور شدن از شهر هستند، می توانند در طول بازدید خود از یک مزرعه گائوچو (کابوی های آمریکای جنوبی) واقعی در شهر بوئنوس آیرس در آرژانتین بازدید کند. اینجا می توایند زندگی گاوچرانان آرژانتینی را شامل اسب سواری، خوردن غذاهای سنتی گائوچو مانند استیک های کبابی خوشمزه و نوشیدنی های معروف آرژانتینی مشاهده کنید.

ویدیو یک دقیقه ای از شهر زیبا بوئنس آیرس

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: donyar.com شناسه مطلب: 11

به "بوئنوس آیرس، بدل پاریس در آمریکای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوئنوس آیرس، بدل پاریس در آمریکای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید