جاذبه های دیدنی محمودآباد ، مازندران Mahmudabad

به گزارش دنیار، جاهای تماشای محمودآباد

محمود آباد مازندران در همسایگی نور و بابلسر در سواحل شمالی مازندران از نظر زیبایی گردشگری حرفی برای گفتن دارد . همه ساله تعداد زیادی از مسافران از محمود آباد تماشا می نمایند . درست است که محمودآباد به نسبت دیگر شهرهای شمال قدمت چندانی ندارد، ولی از جمله شهرهای ساحلی محبوب مازندران در شمال کشور محسوب می گردد. در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید تا با جاهای تماشای محمود آباد بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی محمودآباد ، مازندران Mahmudabad

تالاب سرخرود محمودآباد

در منطقه شرقی شهر محمودآباد، ناحیه سرخرود واقع شده است، که با وجود دو تپه باستانی در جنوب شهر، می توان به پیشینه تاریخی این ناحیه اشاره ای مستقیم داشت. از طرفی رودخانه زیبای هراز که از وسط آن شهر می گذرد، به علت اتصال آن به دریا، سطح آبش همزمان با دریا بالا و پایین می رود که این شهر را به دو قسمت تقسیم نموده و جذابیت طبیعی خاصی برای شهر ایجاد نموده است. شهر سرخرود ساحلی و آرام به طول 5 کیلومتر دارد که اگر بخواهید جایی خلوت تر از سواحل محمودآباد را تجربه کنید، گزینه مناسبی می تواند باشد و بعلاوه پلاژ های ساحلی این ناحیه ، امکانات سرگرمیی مناسبی را برای توریستان و مسافران در خود جای داده است.

ده لاویج شهر محمود آباد

برای گشت و گذار در دل طبیعت حتما در سفرتان به تماشا روستای لاویج نیز بروید. این روستا تنها شصت کیلومتر با محمودآباد فاصله دارد و در حد فاصل بین نور و محمودآباد واقع شده است. این روستای پوشیده شده با درختان راش هوای مطبوع و خنکی نیز دارد. جنگل های این روستا جزوی از جنگل های هیرکانی محسوب می گردد که میلیون ها سال قدمت دارند.

آبشار آب پری

با طی کردن مسافتی از محمود آباد به سمت شهر رویان و نور، به منطقه ای توریست پذیر رو خوش آب و هوا می رسید که آبشار آب پری از جذابیت های این منطقه است. نکته جالب این است که آبشار آب پری شباهت چندانی به سایر آبشار ها ندارد، زیرا قسمتی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لا به لای این سنگ ها در جریان است.

اختلاف دمای این ناحیه با شهر های اطراف، حدود 10 درجه سانتی گراد است و این برودت به علت اختلاف ارتفاع و درختان متعددی است که در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. درختان جنگلی در منطقه ها کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلند تر دیده می شوند. جاده آب پری هم عرض جاده چالوس است، اما اطراف آن فضاهای باز و مسطحی هست که می تواند گوشه دنج و دلنشینی برای هر توریست باشد.

پارک های ساحلی محمود آباد

محمودآباد علاوه بر مجموعه ساحلی سرزمین رویاها، پارک های دیگری هم دارد! پارک های جنگلی محمود آباد با نام های ملت،لاله،مرکزی و طاهباز معروف هستند. این پارک ها هم فضای سبز بسیار خوبی دارند و در آن کافی شاپ ها و شهربازی هایی برای گذراندن وقت، پیدا می گردد. بعلاوه پارک ساحلی ملت در شهر محمودآباد و بلوار اصلی شهر یا همان بلوار آزادی، محل مناسبی برای سرگرمی های ساحلی از جمله قایق سواری و شنا در منطقه حفاظت شده به شمار میرود.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: donyar.com شناسه مطلب: 22

به "جاذبه های دیدنی محمودآباد ، مازندران Mahmudabad" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی محمودآباد ، مازندران Mahmudabad"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید