هر آنچه در خصوص هدفون ایرپاد 4 می دانیم

به گزارش دنیار، اپل تقریبا سه سال قبل از ایرپاد 3 رونمایی کرد و حالا قرار است در تاریخ 19 شهریور در کنار سری آیفون 16، نسل نو این هدفون به نام ایرپاد 4 رونمایی گردد. در این مطلب به هر آنچه در خصوص ایرپاد 4 می دانیم، می پردازیم.

هر آنچه در خصوص هدفون ایرپاد 4 می دانیم

عرضه دو مدل

شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی دو نسخه مختلف از ایرپاد نسل چهارم با قیمت های فرق دارد. ظاهراً این شرکت میخواهد هم ایرپاد نسل سوم و هم ایرپاد نسل دوم با قیمت پایین تر که همچنان به فروش می رساند را جایگزین کند. در حال حاضر، تفاوت چندانی بین ایرپاد 2 و ایرپاد 3 به جز طراحی آن ها وجود ندارد.

گفته می گردد دو ویژگی که تا به امروز محدود به ایرپاد پرو بوده اند، به نسخه گران تر ایرپاد اضافه خواهند شد: قابلیت حذف نویز فعال (ANC) و یک بلندگو در کیس شارژ که می تواند برای مکان یابی آسان، صدا پخش کند.

تغییرات طراحی

شایعه شده است که ایرپاد 4 از طراحی به روز شده ای برخوردار خواهد بود که ترکیبی از ایرپاد فعلی و ایرپاد پرو است و پایه های کمی کوتاه تری دارد. انتظار می رود که تناسب آن بهبود یابد، اما هنوز تعیین نیست که آیا اپل سری های سیلیکونی گوش را اضافه خواهد نمود یا خیر.

تراشه H2

یکی از جنبه های کلیدی که احتمالاً ایرپاد نسل بعدی از ایرپاد پرو نسل دوم به ارث خواهد برد، تراشه H2 است. هم ایرپاد نسل دوم و هم نسل سوم از تراشه H1 بهره می برند. اپل می گوید تراشه H2 هنگام سینک شدن با یک درایور صوتی کم اعوجاج نو و آمپلی فایر سفارشی در ایرپاد پرو، تجربه صوتی استثنایی را ارائه می دهد. ایرپاد پرو تا حدی به علت بهبودهای صوتی محاسباتی که به وسیله تراشه H2 تسهیل شده است، صدای واضح تر و بیس غنی تری را در طیف وسیع تری از فرکانس ها ارائه می دهد، بنابراین به نظر می رسد که پیشرفت های مشابه در ایرپاد نسل چهارم نیز بسیار محتمل باشد.

بعلاوه به لطف تراشه H2 می تواند بهبودهایی در صدای فضایی شخصی سازی شده، سینک شدن و تعویض سریع تر دستگاه و اطلاعات مداوم باتری وجود داشته باشد.

بلوتوث 5.3

در ایرپاد پرو، تراشه H2 با اتصال بلوتوث 5.3 همراه است. بسیاری از محصولات اپل اکنون دارای بلوتوث 5.3 هستند، بنابراین ایرپاد نسل چهارم به احتمال زیاد این ارتقا را دریافت خواهد نمود. بلوتوث 5.3 اتصال سریع تر و قابل اطمینان تری را با لوازم جانبی بلوتوث و بعلاوه راندمان انرژی بهبود یافته را ارائه می دهد که می تواند به افزایش عمر باتری یاری کند.

عمر باتری طولانی تر

تراشه H2 نسبت به تراشه H1 در ایرپاد نسل دوم و سوم از نظر مصرف انرژی بهینه تر است. در ایرپاد پرو، تراشه H2 و بلوتوث 5.3 در مقایسه با نسل قبلی، یک ساعت و نیم زمان گوش دادن اضافی را با قابلیت حذف نویز فعال فعال ارائه می دهند. در ایرپاد استاندارد، این می تواند به افزایش عمر باتری از پنج ساعت به حدود شش و نیم ساعت تبدیل گردد.

کیفیت صدای بهبود یافته

انتظار می رود ایرپاد 4 کیفیت صدای بهبود یافته ای را در مقایسه با مدل های قبلی خود ارائه دهد که شاید به علت تغییرات طراحی یا بهبود پردازش صدا به لطف تراشه H2 باشد.

کنترل لمسی برای بلندی صدا

بعلاوه ممکن است ایرپاد مانند ایرپاد پرو، کنترل های صدای لمسی را به دست آورد. برای کم یا زیاد کردن صدا، کاربران به سادگی انگشت شست خود را روی پایه هر ایرپاد قرار می دهند و از انگشت اشاره خود برای کشیدن انگشت به بالا یا پایین در ناحیه کوچک کنترل لمسی استفاده می نمایند.

با این حال، اپل می تواند کنترل های صدای روی دستگاه را به عنوان یک ویژگی سطح بالا که مختص ایرپاد پرو و ایرپاد مکس است، در نظر بگیرد، به این معنی که ایرپاد نسل چهارم بدون این تعیینه راهی بازار گردد.

بهبودهای Find My

بعلاوه احتمالاً کیس شارژ MagSafe چندین پیشرفت را برای ادغام عمیق تر با Find My دریافت خواهد نمود. ایرپاد پرو نسل دوم دو ویژگی کلیدی را در این زمینه معرفی کرد: تراشه U1 برای ردیابی دقیق و یک بلندگوی داخلی.

در حال حاضر، آیفون یا آیپد شما می تواند به شما یاری کند تا مکان آن ها را در برنامه Find My پیدا کنید، اما این یک تجربه محدود در مدل فعلی است که به سادگی نشان می دهد که آیا آن ها در نزدیکی هستند یا خیر. تراشه U1 به آیفون شما اجازه می دهد تا فلشی را نشان دهد که به جهت خاصی از ایرپاد شما اشاره می نماید، فاصله تقریبی که به شما می گوید چقدر از آن ها فاصله دارید و حتی پیامی که می گوید آیا آن ها در طبقه دیگری قرار دارند یا خیر.

به طور مشابه، در حال حاضر می توانید برای یاری به یافتن ایرپاد خود، صدایی را به وسیله آن ها پخش کنید، اما این صدا به وسیله گوشی ها پخش می گردد. اگر گوشی ها داخل کیس شارژ باشند، احتمالاً صدا کاملاً خفه خواهد شد. با نوترین نسل ایرپاد پرو، اپل یک بلندگو به خود کیس شارژ افزود که به کاربران اجازه می دهد هشدار مکان را از ایرپاد خود واضح تر بشنوند و حتی کیس را زمانی که از گوشی ها جدا است، پیدا نمایند. انتظار می رود یک بلندگوی مشابه در نسخه رده بالای ایرپاد استاندارد در تکرار بعدی آن ها ارائه گردد.

سازگاری شارژر اپل واچ

ایرپاد نسل سوم را می توان به وسیله MagSafe، یک شارژر بی سیم Qi یا یک کابل لایتنینگ شارژ کرد. اپل با نوترین مدل ایرپاد پرو خود، امکان استفاده از شارژر اپل واچ را به عنوان یک روش شارژ اضافی افزود. به نظر نمی رسد که اپل فناوری های شارژ را به عنوان ویژگی های پرو منحصر به فرد در نظر بگیرد، بنابراین، به عنوان یک ابزار اساسی، به نظر می رسد که این روش شارژ به ایرپاد نسل چهارم نیز اضافه گردد تا انعطاف پذیری بیشتری را ارائه دهد.

استفاده به عنوان سمعک

در به روزرسانی نرم افزاری که اواخر سال آینده ارائه می گردد، اپل ظاهراً عملکرد سمعک را اضافه خواهد نمود و به ایرپاد اجازه می دهد تا به عنوان یک جایگزین بدون نسخه (OTC) برای سمعک های سنتی عمل کند. FDA در سال 2022 گزینه سمعک های OTC را تایید کرد و راه را برای اپل برای بازاریابی ایرپاد برای کم شنوایی هموار کرد. اپل بعلاوه ظاهراً میخواهد تست های شنوایی را ارائه دهد که به کاربران ایرپاد می گوید که آیا دچار کم شنوایی هستند یا خیر.

پورت USB-C

مانند نوترین مدل های آیفون و ایرپاد پرو با USB-C، انتظار می رود ایرپاد 4 شامل یک پورت USB-C برای شارژ باشد.

تاریخ معرفی ایرپاد 4

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، انتظار می رود ایرپاد نسل چهارم در رویداد Its Glowtime اپل در روز دوشنبه، 9 سپتامبر، در کنار سری آیفون 16، اپل واچ سری 10، اپل واچ اولترا 3 و اپل واچ SE نسل سوم معرفی گردد. ایرپاد پرو نسل سوم نیز در دست ساخت است، اما قرار نیست در سال 2024 شاهد رونمایی از آن باشیم.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1403 بروزرسانی: 15 شهریور 1403 گردآورنده: donyar.com شناسه مطلب: 12

به "هر آنچه در خصوص هدفون ایرپاد 4 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص هدفون ایرپاد 4 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید