مستند پول الکتریک: معمای بیت کوین ، Money Electric: The Bitcoin

به گزارش دنیار، مستند پول الکتریک: معمای بیت کوین از شبکه HBO میخواهد یکی از پیچیده ترین معماهای جهانی فناوری و مالی را آنالیز کند: هویت واقعی خالق ناشناخته بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو. این مستند به کارگردانی کالن هوبک، که پیش از این هم برای مستندهای کاوشگرانه خود شناخته شده بود، با آنالیز دقیق مدارک دیجیتال و تبادل نظر با افراد مرتبط، کوشش می نماید تا رمز و راز بزرگ ناکاموتو را افشا کند. ناکاموتو، فرد یا گروهی که در سال 2008 ایده بیت کوین را با انتشار مقاله ای به جهان معرفی کرد، بعدها نرم افزار این ارز دیجیتال را منتشر کرد و تا سال 2010 در توسعه آن نقش داشت، اما پس از آن به طور مرموزی ناپدید شد.

مستند پول الکتریک: معمای بیت کوین ، Money Electric: The Bitcoin

ساتوشی ناکاموتو به عنوان خالق اولین ارز دیجیتال دنیا، تا به امروز ناشناخته به جای مانده است. بسیاری از نظریه پردازان و محققان کوشش نموده اند تا هویت واقعی او را کشف نمایند، اما ناکاموتو با دقت بالا هیچ اثری از خود به جا نگذاشته است. افرادی مانند نیک سابو، هال فینی و کریگ رایت همگی به عنوان ناکاموتو شناخته شده یا ادعا نموده اند که او هستند، اما هیچ کدام تایید نشدند. بخشی از مجذوب کنندهیت این معما نیز در این نهفته که ناکاموتو حدود یک میلیون بیت کوین در اختیار دارد که هنوز استفاده نشده است و این موضوع همچنان به رمز و راز پیرامون او دامن می زند.

مستند پول الکتریک: معمای بیت کوین بعلاوه به تاثیر بیت کوین بر اقتصاد دنیای پرداخته و این سوال را مطرح می نماید که با وجود عدم حضور ناکاموتو، چگونه بیت کوین به نقطه ای رسیده که ارزش بازار آن به حدود 1.3 تریلیون دلار رسیده است؟ هوبک در این مستند در پی پاسخ هایی است که می تواند دنیای مالی را دگرگون کند.

با این حال، بعضی از افراد باور ندارند که این مستند بتواند پرده از راز ناکاموتو بردارد و آن را بیشتر به یک جستجوی بی انتها تشبیه می نمایند. این تردید در حالی مطرح می گردد که بعضی از متخصصان رمزارزها و فعالان این حوزه، نظرات متفاوتی دارند و معتقدند مستند می تواند با کشف هایی تازه، حقیقت را آشکار سازد.

تبلیغ متنی

ویزای مولتی آلمان
-
دلیل و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟

مستند پول الکتریک: معمای بیت کوین که به وسیله آدام مک کی نیز تهیه شده است، در تاریخ 8 اکتبر از HBO پخش خواهد شد و می تواند مخاطبان را در سراسر دنیا به سوی خود جلب کند، چرا که موضوعی پیچیده و همچنان مجذوب کننده را در موضوع خود دارد. این مستند نه تنها به تاریخچه بیت کوین می پردازد، بلکه به پرسش هایی پاسخ می دهد که همچنان بزرگ ترین رازهای دنیای فناوری و اقتصاد هستند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: donyar.com شناسه مطلب: 29

به "مستند پول الکتریک: معمای بیت کوین ، Money Electric: The Bitcoin" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند پول الکتریک: معمای بیت کوین ، Money Electric: The Bitcoin"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید